-0 C
București
More
    AcasăBun e vinul românesc – Românii consumă, în medie, 25 litri pe...

    Bun e vinul românesc – Românii consumă, în medie, 25 litri pe an, aproape exclusiv producții locale

    Published on

    spot_img

    Cu un consum mediu anual per capita de cca. 25 de litri și o producție în jurul cifrei de 4.5 milioane de hectolitri în 2021, România ocupă locul 13 în lume la capitolul consum și este al șaselea mare producător al Europei, potrivit datelor Organizației Internaționale a Viei și Vinului. Pe plan local, sunt active peste 250 de crame, iar cea mai mare parte a producției de vin românesc, în proporție de peste 90%, rămâne pe piața internă, consumatorul român preferând producțiile autohtone în detrimentul celor de import.

    Vinurile albe rămân în continuare cele mai consumate pe plan local, reprezentând aproximativ jumătate din cantitatea consumată. Pe plan secund în preferințele românilor se situează vinurile roșii – 30%, fiind urmate de cele rosé (20%). De altfel, vinul rosé a cunoscut o evoluție semnificativă în ultimii 5 ani, datorită prospețimii, aromelor sale, dar și prin prisma asocierii cu sezonul estival și anumite preparate culinare. În ceea ce privește gustul preferat, vinurile demiseci și demidulci sunt cele mai des consumate pe plan local.

    Nivelul de vânzare al vinurilor de import a crescut subtil, de la 3 la 5%, în ultimii 5 ani, restul consumului fiind atribuit vinurilor locale, principalele zone de desfacere pentru acestea regăsindu-se în retail și HoReCa. Marile lanțuri de magazine reprezintă un canal de vânzare foarte atractiv pentru producători, multe dintre acestea dezvoltând programe și proiecte ce pun un accent puternic pe vinurile românești, în timp ce magazinele specializate sunt o nișă pentru clienții cunoscători, pe de o parte, și pentru micii producători, cu volume mai reduse, pe de altă parte.

    “HoReCa se distinge însă prin numeroasele evenimente de promovare a vinului, menite să cultive mai mult know-how în rândul consumatorilor, de la informații despre obținerea vinului, la tehnologia de producție, dar și despre elementele specifice zonei din care provine. În ultimii doi ani, pe fondul pandemiei, vânzarea din segmentul HoReCa s-a redus dramatic, consumatorul român orientându-se aproape exlcusiv spre canale de vânzare online și retail. Odată cu această schimbare de comportament, se remarcă și o creștere evidentă a consumului de vin acasă”, este de părere Robert Băicoianu, Director de vânzări Culturi Speciale în cadrul BASF Agricultural Solutions România, unul din cei mai mari furnizori ai pieței locale de produse pentru protecția plantelor.

    /www.hotnews.ro/

    Latest articles

    Vernisajul Vinului, Wine of Moldova Romania

    Astăzi, deschidem larg ușile și te așteptăm la cel mai grandios eveniment, Vernisajul Vinului. Am...

    Cristi Pitulice : Algoritm, editia 2022 este îmbuteliat, etichetat și gata spre a fi livrat.

    Întrerupem programul curent de varietăți pentru a vă informa, cu ceva întarziere, ca Algoritm,...

    Ellen DeGeneres to Hand Out ‘Millions’ Of Dollars in Bonuses As Hit Talk Show Ends

    We all know that Oscar nominees get treated to incredible swag bags every year...

    More like this

    Vernisajul Vinului, Wine of Moldova Romania

    Astăzi, deschidem larg ușile și te așteptăm la cel mai grandios eveniment, Vernisajul Vinului. Am...

    Cristi Pitulice : Algoritm, editia 2022 este îmbuteliat, etichetat și gata spre a fi livrat.

    Întrerupem programul curent de varietăți pentru a vă informa, cu ceva întarziere, ca Algoritm,...